דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פוסט פרודקשן, השלב האחרון 

מאת    [ 03/11/2009 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 6729 פעמים ]

פוסט פרודקשן, השלב האחרון

 

פוסט פרודקשן, בקיצור נמרץ למי שלא יודע, הוא השלב האחרון בעיבוד והפקת סרט. תהליך הפקתו של סרט וידאו מורכב משלושה שלבים. השלב הראשון נקרא: פרה פרודקשן- כתיבת התסריט. שלב זה נעשה באמצעות  תסריטאי מקצועי ע"פ דרישות הלקוח או הבמאי. השלב השני הוא הפרודקשן עצמו, בו מוסרטות דמויות אמיתיות או דמויות דמה שנבנו לצורך האנימציה. והשלב השלישי הוא פוסט פרודקשן- עריכה. לאחר שקטעי ההסרטה קיימים, יש להפוך אותם לסרט שלם. לחתוך איפה שצריך, לקבוע את הקצב, לעבוד על הפסקול ולעבד אפקטים קוליים .יש להוסיף גם אפקטים ויזואליים שונים, תיקוני צבע, שכבות של מידע נוסף ועוד. על התהליך זה אחראי אמן פוסט פרודקשן.

 

פוסט פרודקשן- השלב האחרון והחביב

 

מה זקוק לשרותי פוסט פרודקשן? "כל מה שזז". מאחורי כל אנימציה של  פרסומות אינטרנט או טלוויזיה בה אתם נתקלים, סרט הדרכה ארוך או קצר, סרט תדמית או סרט קולנוע, עומד איש פוסט פרודקשן מיומן. פוסט פרודקשן מקצועי ויצירתי הוא הסוד של כל הפקת וידאו מוצלחת והוא למעשה הטאץ' האחרון לסרט רגע לפניי הוצאתו לאור. סרט לפני פוסט פרודקשן הוא כמו קיר לא צבוע, שולחן חסר רגל ותפוח אדמה לא  מבושל,  כלומר: אינו ראוי לשימוש. למרות משמעותו הזניחה יחסית בתהליך הפקת  הסרט אי אפשר בלעדיו.

 

פרודקשן כעבודה

 

האם כדאי לשקול לימודי פוסט פרודקשן כמקצוע? איפה לומדים את זה? כמה זמן נמשכים הלימודים? ו..כמובן, האם זה רווחי? אז בקצרה:  השוק של שרותי פוסט פרודקשן הוא שוק תחרותי, חדיש דינאמי ומתקדם. מחד- מלא ביקוש, אך מאידך- מלא היצע. כמעט כמו בכל תחום: אם אתה מתאים, מתמיד ומצליח- אז אתה משתלב. אפשר ללמוד כיום פוסט פרודקשן כקורס נפרד- קורס כזה נמשך שלושה עד שישה חודשים, ואפשר ללמוד אותו באוניברסיטה או במכללה כחלק מתוכנית לימודים של אנימציה, קולנוע, או  אמנויות המסך בכלל- תוכנית לימודים הנמשכת שנה עד ארבע שנים.

בבואכם לבחור את מקום הלימודים עליכם לדעת, כי לא תמיד זקוקים ללימודי האוניברסיטה הכוללים בתוכם הרבה תיאוריה כדי להשתלב בשוק העבודה (בפרט שבישראל לא קיים תואר רשמי בלימודי אנימציה) ולשאלת השאלות:  איש פוסט פרודקשן מרוויח בממוצע 80 ש"ח לשעה, כאשר  התשלום יכול להתבצע לפי שעת עבודה, לפי דקת סרט, או כמשכורת חודשית.  אפשר לבחור לעבוד בצורה עצמאית, ואפשר לעשות זאת כשכיר.

 

פסוט פרודקשן – לחיות בסרט

 

עבודת פוסט פרודקשן משלבת בתוכה הן את החלק ההומאני והן את החלק הריאלי שבנפש האדם. למרות שעיקרה טכני, היא דורשת חושים חדים לאסטטיקה, ליופי, לצליל ולמוזיקה. עבודות פוסט פרודקשן הן לעיתים מיגעות אך תמיד מלאות הנאה וסיפוק, היצירות שרצות מושלמות מול העיניים משכיחות את הדקות הארוכות של העבודה הקשה והזיעה...אז אולי זה מתאים לכם? אם כן, אז בבקשה, תנו לעצמכם לחיות בסרט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב